Microsoft: de grote verschuiving naar het gouden lijntje.

De strategie van Microsoft is duidelijk, men wil zoveel mogelijk producten omzetten in diensten, van kopen naar huren, van eenmalig omzetten naar een abonneemodel. Diensten leveren een continu inkomensstroom op, maken updates makkelijker en omdat er een online betalingsrelatie ontstaat kunnen ook andere diensten en producten van Microsoft of anderen makkelijker worden aangeboden.

Dat Microsoft met deze aanpak een deel van haar oorspronkelijke partners, die op basis van Microsoft producten als wederverkoper, system integrator of service-aanbieders, vaak in verticale markten, jarenlang het bedrijf steunden, van zich vervreemd, blijkt men te accepteren. Ook voor hardware lijkt dat te gelden, nu de mobiele slag in eerste instantie verloren is (aan Apple en Android) komt Microsoft met hardware (de Surface tablets) die het hele OEM-model onderuit halen. Hardware fabrikanten waren partners, kregen voorinformatie over nieuwe software an konden samen met Microsoft de Wintel-hegemonie opbouwen, maar krijgen nu op eigen terrein concurrentie

 

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom