Ultrabooks Acer

Geen goedkope rommel meer verkopen: zegt Acer CEO. Dat de markt overspoeld wordt door producten waar eigenlijk niemand op zit te wachten is duidelijk. De hele heisa rond mobiele TV en de laatste jaren de onzin van de 3D-televisie laat vooral zien dat technology-push nog steeds zwaarder telt dan market-pull. Maar dat werkt niet altijd, zeker als de economie niet mee zit en de spullen in het schap blijven liggen. De CEO van Acer, J.T. Wang, zei het onlangs heel duidelijk, zijn bedrijf moet terug naar het maken van winstgevende producten, geen goedkope rommel meer pushen. Nu heeft Acer twee verlieslatende kwartalen achter de rug en blijkt de hele netbook-handel met goedkope maar tekortschietende systeempjes toch iets te mager, en nu gokt men dus op de iets duurdere Ultrabooks. “We will shift our strategy to improving profitability from pursuing market share blindly with cheap and unprofitable products,” zei Wang tegen Dow Jones.

 

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom