Retailers met snelle en efficiënte websites behouden klanten tijdens feestdagen

Uit onderzoek van Riverbed blijkt dat 61 procent van de consumenten een negatief beeld krijgt van een organisatie wanneer de website traag is

Riverbed, de performance company, heeft onderzoek gedaan naar het winkelgedrag van Europeanen rondom de feestdagen. Het onderzoek is uitgevoerd door onderzoeksgroep OnePoll onder 2.700 respondenten in Europa. Hieruit blijkt dat 45 procent van de Europeanen van plan is meer online te winkelen in de aanloop naar kerst vergeleken met vorig jaar. Consumenten winkelen in deze periode gemiddeld 42 minuten per dag online. Meer dan de helft (55 procent) winkelt liever online in plaats van in een winkelstraat.

Het is belangrijk dat retailers klaar zijn voor de enorme toename van bezoekersaantallen rondom de feestdagen. Van de respondenten geeft 61 procent aan een negatief beeld te krijgen van een organisatie wanneer de website traag is of niet goed werkt. Verder vindt 69 procent het niet prettig om betalingen te doen op een website die langzaam is of problemen heeft met het laden van pagina’s.“Retailers kunnen voor onaangename verrassingen komen te staan door een groeiend aantal bezoekers op hun website tijdens de feestdagen”, zegt Carel Bak, Regional Director Benelux bij Riverbed. “Het is voor hen een uitdaging om klanten een goede website performance te bieden. Retailers moeten inspelen op de klantvraag en zorgen dat hun website snel, betrouwbaar en veilig is. Het maakt hierbij niet uit hoe dynamisch of verschillend hun klantactiviteiten zijn.”

 

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom