Lenovo wil groeien naar #3 positie in EMEA

Lenovo kondigde op het EMEA Channel Forum in Berlijn aan dat het bedrijf van de huidige #5 positie wil groeien naar de #3 positie in EMEA. Daarnaast streeft het bedrijf naar meer dan een miljard omzet door de channel partners in het fiscale jaar 2012/13. Channel partners vormen de belangrijkste route voor Lenovo naar de markt in EMEA: meer dan 90% speelt zich af via channel partners.

Het bedrijf is daarnaast ook van plan om via partners ook producten uit de MIDH divisie (Mobile Internet Digital Home), met name tablets, aan te laten bieden en daarnaast ook nieuwe productlijnen.

Om de ambities van het bedrijf waar te kunnen maken is Lenovo recent gereorganiseerd in vier regio´s: EMEA, APLA (Asia Pacific Latin America), China en Noord-Amerika. Dit maakt dat regio´s efficiënter en sneller kunnen handelen, met meer lokale flexibiliteit. Daarnaast is er een nieuwe ´EMEA products and channels´ divisie opgezet onder leiding van Vincent Fauquenot, die werkt aan de channel strategie en –plannen, en ervoor zorgt dat Lenovo niet alleen nieuwe partners aantrekt maar dat ook de huidige partners groeien.

 

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom