e-Books op kaart

Het verkopen van de content kan online, zoals bij de KIndle, maar natuurlijk ook via het retail kanaal. In de VS verkoopt Target al prepaid game-cards voor online spellen, en verdient op die manier toch aan de games. De HongKong fabrikant van e-Books Guangbo Media heeft in dezelfde lijn een e-library uitgebracht, zie 24reader.com met meer dan 50,000 e-books die werken met de Founder GlobalTech’s DRM technologie. Men gaat die bibliotheek verkopen via kaarten in retail-ketens.

Hearst Corporation, de uitgever van Cosmopolitan, Esquire en de San Francisco Chronicle komt met z’n eigen (draadloze) e-reader. Men probeert, anders dan Amazon, een business model te brengen dat meer lijkt op de traditionele kranten verkoop. Hearst heeft een wat grotere (meer A4) maat lezer en gaat ruimte maken voor adverteerders, maar ook voor andere uitgevers. Men wil zo kranten-achtige ezines en magazines gaan verkopen en vraagt een deel van de opbrengst die uitgevers op dit device genereren. Men wil van het papier af, drukken en afleveren kan oplopen tot 50% van de productiekosten van een periodieke uitgave.

 

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom