Real Time Advertising

Real Time Advertising is een trend die zeker de retail in de gaten moet houden. Ook in VS blijkt dat de consument zelf de cross-media koppeling maakt tussen internet met real time informatie, adviezen van experts en vrienden combineert met outlet-bezoek. De omni-channel aanpak, de klant op allerlei manieren bereiken en alle communicatiewegen gebruiken kan daar op inspringen. De nieuwe, digitaal vaardige klant surft, chat, sms-t, twittert, maar kijkt ook in de bus naar schermen, naar billboards en leest ook nog de krant of een magazine, vaak al op een tablet of smartphone.

Men komt de winkel binnen met de nieuwste informatie (vaak op de smartphone) en bedrijven die daar niet op inspelen door zowel online als via digital signage in real time in te spelen op wat de klanten zoeken, worden minder aantrekkelijk. Een klant die denkt die rode jurk in maat 38 te komen kopen, maar merkt dat die als sinds een paar uur is uitverkocht, druipt teleurgesteld af. Met real-time en steeds up-to-date gehouden informatie kan men echter sturen, zorgen dat de klant informatie krijgt die relevant en actueel is en ook nog zorgen voor het evenwichtiger leegraken van de magazijnen. Het inspelen of zelfs manipuleren van de klantwensen is tenslotte wat marketing beoogt en sales moet waarmaken.

Actuele informatie dient niet alleen op de websites en via tweets en mailings beschikbaar te zijn, ook op straat, in het openbaar vervoer, op de billboards (de Out of Home(OOH)-media) en in de winkel moet alles kloppen en op elkaar afgestemd zijn. Dat vereist een breed marketing denken, cross-mediaal en omni-channel promotie en aandacht inkopen, genereren en aansturen, en veel coördinatie. Methodes als ‘Location Based Advertising’ en ‘Situation Based Advertising’en inspelen op wat de klant aan devices en diensten gebruikt, identificatie van de klanten, relatiemanagement, databasebeheer en zelfs big data technieken moeten geïntegreerd worden. Met één actie overal real-time product, prijs en acties kunnen aanpassen aan de situatie, wensen van het publiek is niet eenvoudig, er komen veel partijen bij kijken, een dergelijke vorm van geïntegreerde cross-platform informatie en reclame is voor de meeste bedrijven nog toekomstmuziek, hier ligt een kans voor reclamebureau’s en mediabedrijven met een brede visie.

 

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom