Neolane Message Center verplaatst serviceberichten van IT naar marketing

Serviceberichten kunnen hierdoor in marketingmiddelen worden getransformeerd, wat aanzienlijk grotere kansen biedt om de klantenbinding te verbeteren en om nieuwe inkomsten te winnen.

Neolane Message Center maakt deel uit van versie 6 van het Neolane conversational marketingplatform en kan worden gebruikt als een afzonderlijke applicatie. Het stelt marketeers in staat om serviceberichten te controleren en om plain-text inhoud om te zetten in een onderhoudende communicatie – met grafische, verrijkte content – met de klant. Content kan worden gepersonaliseerd om de klantervaring te verbeteren en om de juiste branding te handhaven. One-to-one marketingberichten kunnen in elk servicebericht worden opgenomen om herhalingsaankopen en cross-sell mogelijkheden te stimuleren. Marketeers kunnen nu voor het eerst serviceberichten met hun cross-channel klantenconversaties coördineren, en dat via email, mobiele telefoons, sociale media, direct mail en callcenters.

Onder transactie- en serviceberichten vallen onder andere wachtwoordnotificaties, bestellings- en verzendingsbevestigingen, tickets, facturen, mededelingen en ruil/retourbonnen. Ongeveer 30% van de klantencommunicatie van een merk bestaat uit dit soort berichten, die overigens een grote kans hebben geopend te worden. De meeste merken, echter, sturen nog steeds plain-text e-mails, brieven en sms-alerts met weinig branding en/of dynamische cross-sell aanbiedingen.

“Dankzij de implementatie van het Neolane-systeem is het mogelijk de marketingberichten en serviceberichten, die we naar 11 miljoen klanten in 15 verschillende landen sturen, op elkaar af te stemmen”, verklaart François Le Lay, Business Intelligence Manager bij PhotoBox. “Met het Neolane-platform kunnen we wanneer we willen, op een veilige manier, duizenden gepersonaliseerde berichten 24/7 in realtime versturen en hebben we toegang tot betrouwbare gegevens over het openings- en click through percentage. Met dit initiatief hebben we de klantentevredenheid positief kunnen beïnvloeden.”

 

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom