KPN met te slimme trucs

17 dec KPN probeert op een sneaky manier via de achterdeur haar klanten vaster aan zich te binden en ook nog wat extra te verdienen. Een zeer kwalijke manier van doen, waar eigenlijk breed tegen geprotesteerd zou moeten worden.

we kregen de volgende tip van www.cloud.nl

Indien u nu klant bent bij KPN voor de vaste telefonie, heeft u recent waarschijnlijk een schrijven van KPN ontvangen waarin men een aantal belangrijke aanwijzingen communiceert.

De belangrijkste wijzigingen zijn de volgende:

Het aantal verschillende tarieven wordt teruggebracht. Op de website kpn.com/zakelijkbelbasis geeft KPN daarover het volgende aan: ‘het effect is afhankelijk van uw belgedrag… de verwachting is dat u gemiddeld een iets hogere factuur krijgt’.

De kosten van faciliteiten en abonnementen gaan per 1 januari 2011 omhoog

Uw betaaltermijn wordt teruggebracht van 21 naar 24 kalenderdagen

Indien u niet reageert op de betreffende mailing zit u vast aan een jaarcontract dat jaarlijks automatisch met een zelfde periode wordt verlengd. Dit terwijl u op dit moment in de meeste gevallen uw overeenkomst met KPN dagelijks kunt opzeggen (al dan niet met een opzegtermijn van 3 maanden).

KPN geeft u in het geval van een jaarcontract een korting van 2% op de tarieven. Wij zijn van mening dat niet reageren zeer onverstandig is. Ons advies bestaat er dan ook uit dat u op de antwoordkaart van KPN aankruist: ik wens geen jaarcontract en ontvang geen korting op al mijn telefoongesprekken. In dat geval ontvangt u weliswaar géén 2% korting, maar behoudt u zich wel het recht voor om op ieder moment van KPN te kunnen switchen naar een andere aanbieder

 

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom