Lync 


12 dec Lync, de nieuwe communicatie-oplossing van Microsoft en de opvolger van Microsoft Office Communications Server is officieel in Nederland leverbaar. Met behulp van Microsoft Lync kunnen mensen door één druk op de knop communiceren en samenwerken om zo hun productiviteit te verhogen. 

Daarbij zorgt de inzet van Lync voor aanzienlijke besparingen op de communicatiekosten. Diverse Nederlandse ‘early adopters’ - onder meer Aloysius Stichting Onderwijs Jeugdzorg, Atos Origin, IHC Merwede, Mitsubishi Electric Europe, Neckermann en O’Neill - zijn al overgestapt op deze oplossing, of zijn bezig met de implementatie. In de Verenigde Staten is Lync op 17 november jl. geïntroduceerd.Lync in Nederland; In Nederland werken inmiddels tientallen partners en klanten aan oplossingen die op Lync zijn gebaseerd. Bij de stichting;Openbaar Voortgezet Onderwijs Zaanstad (OVO Zaanstad) wordt Microsoft Lync momenteel geïmplementeerd door Microsoft-partner Wortell. In eerste instantie gaat het alleen om de telefoniefunctionaliteit, maar het is de bedoeling dat in de toekomst ook alle andere mogelijkheden van Microsoft Lync ingezet worden. “De belangrijkste reden om met onze organisatie over te stappen op telefonie via Microsoft Lync, zijn de kostenvoordelen. We denken dat we al snel tien procent op onze telefoniekosten kunnen besparen en waarschijnlijk hebben we de investering er binnen drie tot vijf jaar uit”, zegt Jan Zonneveld, Hoofd Digitale Zaken bij OVO Zaanstad. “Daarnaast verwachten we veel van de uitstekende integratiemogelijkheden met andere Microsoft-oplossingen en dan vooral met Microsoft Exchange. In eerste instantie gaat het om circa 700 medewerkers verdeeld over locaties in en rond Zaanstad, maar we zijn aan het kijken of we in de toekomst misschien ook onze leerlingen op Microsoft Lync kunnen aansluiten.” 

E-commercebedrijf Neckermann draait een pilot met Microsoft Lync. Het is de bedoeling dat medio 2011 alle 590 thin-client werkplekken (werkplekken met een computer die alleen toegang geeft tot applicaties op een server) van de organisatie zijn aangesloten op het nieuwe telefonieplatform. “Op dit moment zitten we in een vrij kleinschalige pilot waarin we alleen instant messaging en presence via Lync gebruiken. Maar zodra de koppeling met onze Avaya-telefooncentrale is gerealiseerd, gaan we stapsgewijs de rest van de organisatie overzetten”, zegt Ronald Mies, hoofd kantoorautomatisering bij Neckermann. “We verwachten veel van Microsoft Lync als communicatieplatform, vooral omdat het zo gemakkelijk en nauw te integreren is met de andere Microsoft-oplossingen. Zo zien mensen die nu thuiswerken, in het kader van Het Nieuwe Werken, aan de presence-informatie in Outlook of iemand beschikbaar is om bijvoorbeeld een vraag te beantwoorden via instant messaging. Dit soort efficiencyverbeteringen en de mogelijkheden die het biedt om ook van huis uit met anderen samen te werken, waren voor ons reden om te kiezen voor Lync.” 

 

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom