Microsoft: hou ze bij de les met nieuwe markten, nieuwe toepassingen om de klanten vast te houden

In een markt waar verzadiging duidelijk een factor is, en de crisis veel ondernemingen en particulieren dwingt om pas o de plaats te maken qua ICT-investeringen, is Microsoft druk bezig nieuwe wegen te vinden om de gebruikers aan zich te binden zoals met AnswerDesk.

Nieuwe cloud-toepassingen, maar ook diensten om op afstand de gebruiker te helpen bij onderhoud en problemen met hun systeem. Klantenbinding is waar Microsoft op uit is, en een verbreding van het aanbod. De gaming (Xbox) is al een opsteker, zeker nu met Kinect de huiskamer en de hele familie wat meer bij dat spelen betrokken wordt (met dank aan Nintendo’s Wi), maar men kijkt verder. De samenwerking met Nokia moet de moeilijke aansluiting bij de mobiele wereld wat vaart geven, maar ook daar zie we de typische Microsoft trucjes om de gebruiker te binden; synchronisatie van de nieuwe Nokia smartphones gaat alleen met bestandsformaten uit Windows applicaties. Ook kijkt men naar de gezondheids-trend, een nieuwe samenwerking met CE-gigant General Electric moet daar bij helpen.

 

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom