Dealer Info archief

1999

  1. 23 december »
  2. 3 december »
  3. 12 november »
  4. 22 oktober »
  5. 1 oktober »
  6. 10 september »
  7. 20 augustus »
  8. 30 juli »
  9. 9 juli »
  10. 18 juni »
  11. 28 mei »
  12. 7 mei »
  13. 16 april »
  14. 26 maart »
  15. 5 maart »
  16. 12 februari »
  17. 22 januari »
Dealer Info archief

jaargang 9, nummer 13, 1999

1 oktober, 1999

Artikelen in dit nummer:

  • Internet in Business etcetera
    Onder de naam Business 2000 een hele reeks evenementen in de RAI met de Internet in Business als de kern. Een beetje chaotisch is het wel, maar iedereen kijkt blij. `Internet maakt je rijk' is het wachtwoord.
  • Varkenscyclus RAM begint weer
    Inschattingsfouten van de Industrie, te weinig geheugen chips en de prijzen gaan weer omhoog.
  • Prijs geheugen schiet omhoog
    De prijzen stegen alweer door prijsafspraken en schaarste. Fabrikanten schakelen om naar naar PC-133 en Rambus-geheugen en produceren minder DRAM. De aardbeving in Taiwan zorgt voor een gekkenhuis in de geheugenmarkt. Gouden tijden voor handelaren maar de prijzen kunnen net zo snel weer gaan dalen.
  • Digitale Delta
    In Den Haag houden ze van nota's en brede gebaren. Als het om ICT-beleid gaat houdt het daar helaas ook meestal mee op.
  • Palm los van 3Com
    3Com maakt van de succesvolle dochter Palm Computing een zelfstandig beursgenoteerd bedrijf. Beter voor beiden?
  • Simmplicity: dealer centraal
    `Een doos is een doos is niet zomaar en doos' is een van de slogans van de Haagse componenten-groothandel Simmplicity. Het is een ander bedrijf dan vijf jaar geleden.
  • Insider Column
    Rob van Cutsem vraagt zich af of er voor distributeurs nog wel een toekomst is.
  • ComputerPlan wil geen dozen meer zien
    E-commerce in de praktijk. ComputerPlan bouwde zelf een Notes-toepassing om de werkstroom vast te leggen en elektronisch zaken te doen met distributeur Codis.
  • Reclame, de hoop van de digitale handel
    Luc Sala's datakolom over gratis Internet, het gerommel van kabelboeren en reclame tot op het toilet.
  • Grafische chip wordt `GPU'
    Creative Labs komt met video-kaarten met de GeForce-chip van nVDIA die hiermee een nieuwe technische standaard zet. Geen video-chip maar een heuse graphics processing unit. Een gamer heeft bij een nieuwe videokaart geen snellere CPU meer nodig.
  • IBC 1999
    MPEG hier en MPEG daar. Omroepland aan de vooravond van 2000 op de International Broadcasting Convention.
  • Direct marketing
    Reclame en promotie. Ingeslapen klanten activeren met mailingen en hopen op respons? Direct marketing is breder.
  • Prosumer versus professional
  • Digitale camera's in stroomversnelling
    Digitale foto-camera's verkopen niet alleen goed maar worden ook kwalitatief steeds beter.
  • RMA-hoofdpijn
    Is er wat te doen aan RMA-rompslomp?
  • In the Business
    Column by Ed Bosschenaer. `Nieuw van alledag'.
  • Wat is monteren op de PC?
  • Pinnacle miroVideo DC1000
    Het MPEG-2 tijdperk op de PC lijkt aangebroken.
  • PC Actief slaat nieuwe weg in
    Bij PC Actief gaat wat gebeuren. Meer productlijnen en een unit voor trainingen en MKB-projecten met dealers.
  • Tijd voor barcode-scanners
    Barcode-apparatuur is handig om zelf te gebruiken en biedt wederverkopers prima marges.
  • Seagate verpakt het anders
    Nieuwe Barracuda ATA-schijven en een U-serie voor entry-level PC's. Betere shock-protection en bescherming tegen stoten met een `fietsband' en de Seashell-doos in plaats van de EDS-zakjes.
  • Gold Column

© Dealer Info

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom