Notice: Undefined offset: 1 in /home/users/d/e/dealeb/www/phtdocs/columns.php on line 29
Luc Sala's columns • Dealer Info

Eerlijk

In tijden van oorlog is de waarheid ver te zoeken. De laatste maanden merken we echter ook dat in zaken en in de politiek de waarheid ondergeschikt is aan eigen belang of gladde manipulatie. Achterbakse tassendragers als De Hoop-Scheffer zorgden ervoor dat in ieder geval in de ogen van de Amerikanen en de moslimstaten Nederland een actieve coalitiegenoot is in de strijd tegen Irak.
Daarmee werd Nederland een doel voor terrorristische aanslagen. Ook in de economie wil men er nog steeds niet eerlijk voor uit komen dat we in een serieuze crisis zitten en wekt men liefst de indruk dat het wel weer beter zal gaan. Het blijkt echter dat steeds meer bedrijven hebben zitten knoeien met hun cijfers en we de afgelopen vijf jaar op ongekende schaal te maken hebben gehad met oneerlijke zakkenvullerij. Daar lijden we allemaal onder, want niemand ontkomt aan de bezuinigingswoede, in eigen huis of bij klanten. Zeker in de computerbranche wordt er de laatste tijd meer aandacht besteed aan ontslagprocedures dan aan nieuwe marketingplannen.

Ook Dealer Info heeft te maken met een terugval, we mogen niet ontevreden zijn met deze papieren uitgave en hopen dat het ook iets te maken heeft met onze eerlijke berichtgeving en stellingname de afgelopen jaren. Maar het afblazen van de voorjaars Dealer Info Partnerdag was een duidelijk signaal. Onze branche trekt de broekriem steeds verder aan en dat is zorgelijk. Niet alleen verminderde ICT investeringen, maar ook de verschuiving naar het Aldi model is zorgwekkend. Kunnen en moeten we daar wat aan doen of steken we de kop in het zand? Bij de discussies met onze partners over de najaars Dealer Info Partnerdag bleek dat men toch wel inziet dat een goed channel evenement voor onze branche essentieel is. Men wil echter de efficiëncy van de deelname aan de Dealer Info Partnerdag eind september zo hoog mogelijk maken. Vandaar de suggestie om het evenement naar twee dagen uit te breiden, iets wat al jaren ter discussie staat. Dat zou een wat rustiger beursverloop betekenen, we kunnen wat scherpe kantjes qua opbouw en openingstijden eraf halen, maar de kosten nemen wel toe. In de huidige situatie beseft ook Dealer Info dat de branche niet zit te wachten op prijsverhogingen. Daarom hebben we besloten het Dealer Info dag evenement dit najaar wel over twee dagen te spreiden namelijk maandag 29 en dindsdag 30 september, maar de prijs gelijk te houden. Dus twee dagen voor de prijs van een.
Dealer Info Dag twee dagen
We hopen dat we met dit genereuze aanbod, en dat doen we eerlijk gezegd niet vanuit een luxe positie, de branche weer als vanouds bij elkaar kunnen brengen.
Met een complete stand voor een kleine 1300 euro (bij voorinschrijving geldig tot 15-04-2003) zijn we zeer concurrerend. De meeste oudgedienden hebben dan ook al weer toegezegd te komen, maar we hopen dat juist de starters die het nu zo moeilijk hebben inzien dat deelname aan de Dealer Info Dagen een buitenkansje is. Qua bezoekers verwachten we eerlijk gezegd in totaal niet veel meer dan de 3000 resellers die al jaren naar de Dealer Info Dagen komen. De verwachting is wel dat het bezoek nu wat rustiger kan worden afgehandeld en dat veel vendors de maandagavond zullen gebruiken voor een borrel en een hapje met hun klanten.
De openingstijden zijn maandag van 11.00 - 17.00 en
dinsdag van 10.00- 17.00. Nadere informatie: 020-6273197

Luc Sala

© Dealer Info

Archief oudere columns

Home

Dieptedossiers

Dealer Info TV

Dealer Info

Agenda

ICT webnieuws

Partnerdagen

Luc Sala's columns

Contact

Bedrijvengids

Archief

 

Vacatures

 
website development: GF&FA
Dealer Info • home
Vakblad voor ICT & CE retailers

Luc Sala's Blog
Shuttle Computers Handels GmbH
Wave Computers Nederland
ScanSource
G DATA Software AG
Dealer Info
Asus
Primacom